רמלה העיר שקמה מהחול

יום שישי, 16/05/2025י"ח אייר התשפ"ה

שעה: 07:00

מיקום: רמלה

מחיר: 170 ₪

event_img

העיר רמלה הוקמה ביוזמת השליט סולימאן עבד אל-מאלכּ בתחילת המאה השמינית לספירה. העיר נבנתה על חולות, ומכאן שמה רמלה (רמל = חול בערבית). רמלה, היושבת על הדרך העתיקה בין יפו לעיר ירושלים, שימשה כבירת מחוז. נפוליאון, ריצ'ארד לב ארי ורבים אחרים עברו בה, בנו בעיר והמשיכו בדרכם.

  1. המקום כולו הוא אטרקציה פשוט מקסימה ונוסטלגית.

המוזיאון נמצא בין הערים רמלה ולוד והוא מופעל על ידי קבוצת תעבורה, העוסקת מזה עשרות שנים בתחום ההובלה היבשתית באמצעות משאיות וסמיטריילרים מסוגים רבים ומגוונים.

המוזיאון הוא למעשה פארק משאיות רחב. במוזיאון תמצאו תצוגה מכובדת מאוד (!!!) של משאיות ורכבי שטח מתקופות שונות החל משנות ה-30 ומסוגים שונים ומגוונים. מדובר במשאיות אמיתיות, שיוצרו בישראל, ובעבר נסעו בכל כבישי הארץ.

  1. בכנסייה הפרנסיסקנית - ראשיתו של המנזר בשטח שנקנה בידי משמורת ארץ הקודש הפרנציסקנית ב-1396. במהלך המאה ה-15 הוקמה על שטח זה אכסניה שהייתה נטושה כאשר לא פקדו אותה צליינים. במאה ה-16 זוהה האתר עם ביתו של יוסף הרמתי, הוקמה בו כנסייה והוא נתקדש.

(יש לתרום בביקור 5 ש''ח במקום)

  1. המפורסם אותו תוביל ארנה, בת למשפחה בעלת באסטות בשוק מיום הקמתו.

זה הזמן לשוטט ולאכול. בורקס, מיץ לימון, ירקות, פירות, תבלינים, מסעדות ועוד ...

שוק רמלה הוא שוק צבעוני ותוסס. קחו את הזמן, ותיהנו מהשפע וממגוון המוצרים שמציעים לכם הרוכלים, בעודם מכריזים על הסחורה הטובה ביותר במחירים הזולים ביותר. השוק הוקם בסוף התקופה העות'מאנית, שופץ בתקופת השלטון הבריטי וקיים כבר למעלה ממאה שנה. בסיור נכונה לכם ההזדמנות לקנות תבלינים שלא נמצאים בסופרמרקט... ואל תשכחו להרוות את צימאונכם בלימונדה קרה אצל הלימון לימונרו.

בסיור6 טעימות שוק: סנדוויץ' טוניסאי (מכיל ביצה וטונה), בורקס טורקי , מיץ לימון,  סאמוסה הודית, חומוס אמיתי וחמוצים, כנאפה וקפה .

*הטעימות עשירות וממלאות* (יכול להשתנות)

  1. המגדל הלבן ובריכת הקשתות

המגדל הלבן אחד מסימני העיר מתנשא לרום של 30 מטר נבנה בשנת 1318 על ידי השליט הממלוכי אבן-קלאון. ושימש כמגדל שמירה או כצריח מסגד ממנו המואזין קרא לתפילה.

משם נמשיך אל בריכת הקשתות הסמוכה

אם צפיתם בסרט "חסמב"ה", אתם בטח זוכרים את החלק שבו ברחו ילדי החבורה בסירות אל תוך מערה נסתרת החבוייה בתוך האדמה. הסצינה הזו צולמה כאן בבריכת הקשתות, אבל גם מי שלא מכיר את הסרט, יחוש בירידה לבריכה באווירת המסתורין שאופפת את המקום. בריכת הקשתות היא בריכה תת קרקעית לאגירת מים בצפון העיר, שנחפרה בתקופת הח'ליף החמישי מבית עבאס, הארון א-רשיד (‎763-809). מבנה הבריכה הושלם בשנת 789. נרד אל מאגר המים הענק ונשוט בו בסירות.

16:00 נסיעה הביתה

 

טיול מהנה – שלך לגמלאי

 

 

 

*מחיר לגמלאי 69 ₪,  מחיר נלווה 99 ₪,  מחיר מלא 170 ₪

 

*קיום הטיול מותנה במינימום 40 משתתפים

 

*יש להעביר את רשימת המשתתפים בטיול לנציגת "שלך לגמלאי"

 

עד 10 ימים לפני מועד היציאה!

 

*הנלווה נמנה במספר הפעילויות השנתיות

 

* יש להצטייד בנעלי הליכה נוחות * הטיול יתקיים בהתאם להנחיות משרד הבריאות. * ייתכנו שינויים במסלולים ו/או ביטולים עקב מזג האוויר ו/או אילוצים שונים

 

*ט.ל.ח

 

למידע נוסף מלאו את הפרטים: